toholammin fysioterapia logo

Lampintie 2,
69300 Toholampi
puh. 06 885 499

Lymfaterapiassa edesautetaan ja tehostetaan elimistössämme virtaavaa imunestekiertoa kevyin pumppaavin ottein. Lymfaterapiahoito on kivutonta ja tehokasta erityisesti turvotuksien hoitoon, kivun lievitykseen ja rentoutumiseen. Manuaalinen lymfaterapia on käsin suoritettavaa hoitoa, joka tehdään koko keholle tai jollekin kehon osille.

Hoitotekniikka ja otteet ovat tarkkoja ja rytmikkäitä liikkeitä sillä niiden avulla aktivoidaan ja autetaan imusuonien omaa liikettä ja lymfateiden uudelleen rakentumista. Lymfahoitoa käytetään sekä kauneuden- että terveydenhoitoon esimerkiksi leikkausten jälkihoidoksi, lymfateiden vajaatoiminnan hoidoksi, turvotuksen poistamiseksi, rentoutumiseen, virkistymiseen sekä kiinteyttämään ja heleyttämään ihoa. Lymfaterapia on ennaltaehkäisevää terveydenhoitoa, johon voi tulla ilman lääkärin lähetettä. Lymfaterapian käyttöaiheita ovat: Imusuoni- ja laskimoturvotukset, syöpäleikkausten ja sädehoidon jälkeiset turvotukset, kirurgisten toimenpiteiden jälkeiset turvotukset sekä raskauden aikaan liittyvät turvotukset Vammojen ja arpien hoitoon: murtumat, revähdykset, nyrjähdykset, palovammat ja verenpurkaumat Säärihaavojen hoidoksi: laskimo- ja valtimoperäiset säärihaavat, sokeritaudin aiheuttamat säärihaavat, krooniset sairaudet, reuma, fibormyalgia, ruusu, nivelkulmat Lymfahoidon korvattavuus: Kelalta on mahdollisuus saada korvausta sairaanhoitajan ja fysioterapeutin antamasta lymfaterapiasta, silloin kun kyseessä on lääkärin lähetteeseen perustuva hoito. Kela päättää joissakin tapauksissa.